Walibi
Restyling wayfinding
Klant
Walibi
Opdracht
Restyling in-park signage + way finding
De Walibi pretparken ondergingen onlangs een grondige metamorfose. Hiervoor ontwikkelde Wallrus een volledige nieuwe signalisatie die past binnen de nieuwe huisstijl en de rebranding van de 4 parken. Trendy attractieborden, stevige wegwijzers, overzichtelijke parkplannen, duidelijke instructieborden en communicatie voor shops werden herdacht, ontworpen en vormgegeven. Duurzaamheid, gebruiksvriendelijkheid en aanpasbaarheid vormden het uitgangspunt van deze studie.
Tegelijkertijd werd voor de 4 verschillende locaties een wayfindingstudie gemaakt om de verplaatsingen van de bezoekers in kaart te brengen en te sturen en om de inhoud van de directionele borden te bepalen.
Alles werd in een handig handboek verzameld en dient nu als basis bij elke aanpassing of uitbreiding.
#concept #creatie #wayfinding #outdoorsign
“De restyling gebeurde door een internationaal team elk met hun eigen expertise” Serge Naïm, Directeur Général Marketing Compagnie des Alpes